Galleria

Ryhmäliikuntatuntien esittelyt

Ryhmäliikuntatunneilla sykettä ja mieltä kohotetaan TEHOTREENI-tunneilla. Tunnistat nämä tunnit lukkarista vihreästä värikoodista. Rankemmat tehotreenit on merkattu tummanvihreällä värillä. Rentoutusta ja syvävenyttelyä tarjoavat KEHONHUOLTO-tunnit tunnistat sinisestä väristä. TANSSITREENI-tunnit vievät sinut tanssin pyörteisiin lattareista lavatanssiin ja ne tunnistat orassista väristä.

Tutustu aikuisten tunteihin, lataa treenikalenteri ja lähde liikkumaan! Aikuiset voivat jäsenkortilla käydä kaikilla aikuisten tunneilla (Bodybalancessa Lesmills-lisenssin vuoksi lisämaksu 2 €/kerta), erillistä ilmoittautumista tiettyyn ryhmään ei tarvita. Ainoastaan telinevoimistelu on poikkeus ja siihen tulee ilmoittautua ennen tunnille menoa. Ota mukaan tunnille voimistelumatto/pyyhe sekä vesipullo.

Mahdolliset muutokset lukujärjestykseen (mm. ohjaajamuutokset ja saliperuutukset) näet täältä.

 

Tehotreeni (vihreä)

Tehotreeni on kohtuullisen raskas ryhmäliikuntatunti, joka vahvistaa kehoa ja kehittää terveyskuntoa. Tehotreenitunnilla kohennetaan monipuolisesti kestävyyttä ja/tai lihaskuntoa. Tunti sopii jo jonkin verran liikkuneille naisille ja miehille. Rankemmat tehotreenitunnit tunnistat tumman vihreästä väristä.

Body
Tehokkaan alkulämmittelyn sisältävä lihaskuntotunti, jossa lämmittelyn jälkeen käydään kaikki lihasryhmät läpi monipuolisesti, mahdollisesti käsipainoja lisänä käyttäen. Omat käsipainot mukaan ja matto sekä vesipullo!

Kahvakuula '50 ***
Tehokasta liikuntaa kahvakuulilla naisille ja miehille. Perusliikkeiden lisäksi myös haastavampia liikkeitä ja liikesarjoja sekä aloittelijoille, että jo harrastaneille. Kuntopiiriosio edesauttaa voimakestävyyden kehitystä. Omat kuulat, käsipyyhe, juomaa ja sisäliikuntavarusteet mukaan!

Kunto
Kaikenikäisille aikuisille sopivaa musiikin tahdissa tehtävää liikuntaa, joka kehittää lihasvoimaa ja liikkuvuuden lisäksi koordinaatiota ja tasapainoa.

Keskivartalotreeni ’30
Keskivartalotreeni keskittyy puolen tunnin ajan vatsaan, selkään ja ryhtiin tasapainoa unohtamatta. Välineenä vastusnauha.

Lihaskunto '30 ja Lihaskunto '60 ***
Napakka ja vauhdikas tunti lihaskuntotreeniä koko vartalolle.

Miesten treeni ***
Helppoa ryhmäliikuntaa maitohappoja unohtamatta. Tunti koostuu sisäliikuntajoukkuepelistä mm. sähly ja lihaskunto/kuntopiiri. Ota mukaan sisäliikuntavarusteet ja juomaa! Saat itsekin vaikuttaa tunnin sisältöön.

Muokkaus '45
Monipuolinen muokkaustreeni, jossa nopean ja helpon lämmittelyn jälkeen keskitytään lihaskuntoon.

Hiit '30 ***
HIIT-treeni tulee sanoista High Intensity Interval Training ja tarkoittaa kovalla teholla suoritettavaa intervalliharjoittelua. Tunnilla liikutaan lähellä omaa maksimitasoa. Treeni kuluttaa tehokkaasti rasvaa. Tunti sopii perusterveille.

Telinevoimistelu
Aikuisille suunnattu tunti, jossa harjoitellaan monipuolisesti telinevoimistelun perusliikkeitä ja -asioita. Et tarvitse aiempaa telinevoimistelukokemusta.

 

Kehonhuolto (sininen)

Kehonhuolto on rauhallisempi ryhmäliikuntatunti, joka hoitaa sekä kroppaa että mieltä. Kehonhuollossa keskitytään liikkuvuuden kohentamiseen, ryhdin parantamiseen ja tukilihasten vahvistamiseen. Tunti sopii kaikille: kehonhuollosta on helppo aloittaa liikunnan harrastaminen ja aktiiviliikkujalla se toimii erinomaisesti palauttavana harjoitteena. Kehonhuoltotunteja ovat BodyBalance ja jooga Myös Ikivireät leidit on rauhallisempi kehonhuoltotunti.

BodyBalance
Les Mills BodyBalance® tunti pitää sisällään erilaisia kehon ja mielen tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta ja rentoutumista sekä keskittymiskykyä edistäviä harjoitteita. Liikkeet ja harjoitukset pohjautuvat mm. joogaan, Tai Chi'in ja Pilates-tekniikkaan. Ota mukaan joogamatto tai muu matto sekä vesipullo. Tunnin alussa kerätään 2 euron lisämaksu.

Jooga
Tunnilla opiskellaan joogaa kehon liikkuvuuden, keskittymisen ja rauhoittamisen kautta. Sopii niin aloittelijoille kuin joogaa aiemmin harrastaneille. Mukaan otetaan joustavat vaatteet ja lämmin pusero loppurentoutuksen ajaksi. Joogan perinteiset asennot tulevat tutuiksi ja hengitys liikkeen mukana.

Ikivireät leidit
Nivelten liikkuvuutta, lihasvoimaa, kokonaisvaltaista yleiskuntoa lisäävää ja ylläpitävää kuntovoimistelua. Reipasta voimistelua iloisen musiikin tahdissa. Tunti ei sisällä hyppyjä.

 

Tanssitreeni (oranssi)

Tanssitreeni on hauska ja hikinen ryhmäliikuntatunti, jossa eri tanssityylit tulevat tutuksi ja mieli virkistyy. Tunti sopii kaikille musiikin ja tanssin ystäville, jotka haluavat kohentaa kestävyyskuntoa ja parantaa liikehallintaa. Tanssitreenejä ovat Retrobic, Lavis ja Vatsatanssi.

Lavis
Lavis-lavatanssijumppa on uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaantuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha-cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssi-askeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et huomaa edes kuntoilevasi! Lavis-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää omat tähtihetkensä.

Retrobic
Back to the 90`s. Grape wine, V-askel ja sivu viereen.... vieläkö muistat? Nyt on aika palautella yhdessä kuviot mieleen ja lähteä liikkumaan Retrobicin tahtiin. Helppoja ja hauskoja askelsarjoja, ilman hyppyjä. Hikitakuu.

Vatsatanssi
Perinteinen itämainen tanssi kehittää erityisesti selän ja keskivartalon liikkuvuutta ja hallintaa, antaa naisellista sulavuutta ja ryhdikkään, itseään kunnioittavan olemuksen. Tekniikka ei kuitenkaan ole pääasia, vaan tanssia voi pelkästä tanssimisen ilosta.

Tanssillinen voimistelu - tavoitteellinen tunti
Uusi ryhmä, jonka tavoitteena on osallistua Tanssillisen Voimistelun kilpailuihin ja/tai Lumo-tapahtumiin sekä esiintyä seuran kevätnäytöksessä. Voimistelutausta hyväksi, taidot voivat olla ruosteessa. Tanssillisen voimistelun treenituntiin voit osallistua, vaikka et haluaisikaan esiintyä tai kilpailla. Treeni koostuu tanssillisen voimistelun perusliikkeistä ja sarjoista. Perustreeni kestää noin 75 minuuttia. Loppusyksystä aloitetaan koreografian harjoittelu, minkä jälkeen treeni pitenee. Ohjaajina toimivat Pia Kiuru, Kati Taipale ja Emmi Tuomi.

 

Babybic - treeni aikuiselle yhdessä vauvan kanssa!

Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn jumpaten, jonka jälkeen siirrytään kuntopiiri-osioon, jossa vauva toimii lisäpainona. Tunnin tavoitteena on saada hiki pintaan ja nauttia liikkumisesta yhdessä vauvan kanssa. Tunnille tarvitset mukaan liikuntavarusteet, oman jumppapatjan, vauvan ja vauvalle tarvittavat tavarat. Ja jos vauva ei halua jumpata kanssasi, on paikalla mahdollista ottaa kahvakuulaa lisäpainoksi ja antaa vauvasi vain nauttia ilmapiiristä. Tunti eroaa Vauvat-tunnista siinä, että Babybic on aikuisen treeni, jossa vauva on läsnä. Tunnille ilmoittautuu aikuinen, kun taas Vauvat-tunnille ilmoittautuu lapsen tiedoin. Ryhmän harjoitteluaika torstaisin klo 13.00-13.45 Nuorisotalolla. Ohjaajana Sade-Maria Jokela ja Reija Halmela

Tutustu tuntiemme fiilikseen! 

Galleria

LiikuntaseuraPori_ryhmaliikunta_lukkari_syksy2017_kevat2018.pdf