Ryhmäliikuntatuntien esittelyt ja hinnat

Syyskausi 1.9.-19.12.2021

Kausimaksu

Seuran normaali kausimaksu (16-64 v.) 130 €
65-vuotiaat + vanhemmat 100 €
Kymppikortti 60 € (voi ostaa toimistolta tai salikaverilta käteisellä ja tasarahalla)
Kertamaksu 7 € (salikaverilta käteisellä)
Seuran kausimaksulla voi käydä kaikilla lukujärjestyksen ryhmäliikuntatunneilla toukokuun puoliväliin 2022 asti rajattomasti. Tunneille voi osallistua paikkaa varaamatta. Lasku saapuu sähköpostiin ja maksettua laskua vastaan saa jäsenkortin salikaverilta. Laskun voi maksaa normaalisti verkkopankissa tai käyttää esim. työnantajan tarjoamia liikuntaetuja maksuvälineenä. Ilmoittautumisen ja laskun maksamisen voi tulla tekemään myös toimistolle, jos käytössä ei ole  nettiä/sähköpostia.

 

Ryhmäliikuntatuntien esittelyt

Ryhmäliikuntatunneilla sykettä ja mieltä kohotetaan TEHOTREENI-tunneilla. Tunnistat nämä tunnit lukkarista vihreästä värikoodista. Rankemmat tehotreenit on merkattu tummanvihreällä värillä. Rentoutusta ja syvävenyttelyä tarjoavat KEHONHUOLTO-tunnit tunnistat sinisestä väristä. TANSSITREENI-tunnit vievät sinut tanssin pyörteisiin ja ne tunnistat orassista väristä.

Tutustu aikuisten tunteihin, lataa treenikalenteri ja lähde liikkumaan! Aikuisten jäsenkortilla voi käydä kaikilla kalenterin ryhmäliikuntatunneilla, erillistä ilmoittautumista ei tarvita. Ota mukaan tunnille voimistelumatto/pyyhe sekä vesipullo.

Ryhmät

Tehotreeni

Kohtuullisen raskas ryhmäliikuntatunti, joka vahvistaa kehoa ja kehittää terveyskuntoa. Tehotreenitunnilla kohennetaan monipuolisesti kestävyyttä ja/tai lihaskuntoa. Tunti sopii jo jonkin verran liikkuneille naisille ja miehille. Rankemmat tehotreenitunnit tunnistat tummanvihreästä väristä.

Hiit ’45 ***
HIIT-treeni tulee sanoista High Intensity Interval Training ja tarkoittaa kovalla teholla suoritettavaa intervalliharjoittelua. Tunnilla liikutaan lähellä omaa maksimitasoa. Treeni kuluttaa tehokkaasti rasvaa. Tunti sopii perusterveille.

Voima ja Liikkuvuus
Napakka voimatreeni keskivartalolle, jossa  keskitytään puolen tunnin ajan vatsaan, selkään ja ryhtiin tasapainoa unohtamatta. Välineenä vastusnauha. Loppuun hyvät venyttelyt.

Kunto
Lihaskuntotunti ilman hyppyjä. Tunnin aikana liikutetaan koko kehon lihaksia ja loppuun venyttelyt. Sopii aloittelijoille, mutta myös kauemmin liikkuneille.

Kuntosali
Urheilutalon yläkerran kuntosalilla tapahtuva kiertoharjoittelu, jossa tehdään kevyt yhteinen alkulämmittely: lyhyet venytykset ja avaukset, jonka jälkeen tehdään treeniä kuntosalilaitteilla ja muutamia vapaita painoja käyttäen. Esimerkiksi 1.30 min/paikka + siirtymäaika. Noin 20-25 paikkaa.

Muokkaus 
Monipuolinen muokkaustreeni, jossa nopean ja helpon lämmittelyn jälkeen keskitytään lihaskuntoon.

RVP 
RVP eli reisi-vatsa-pakara-tunnilla tehdään tehokas lihaskuntotreeni keskittyen keskivartalon ja alavartalon lihasten treenaamiseen, unohtamatta kuitenkaan rasvanpolttoa ja muita esim. selän tukilihaksia. Tunti alkaa helpolla lämmittelyllä. Lämmittelyn jälkeen treenataan monipuoliset  lihaskuntoliikkeet keski-ja alavartalolle Lihaskuntoliikkeissä käytetään vastuksena pääasiassa omaa kehonpainoa, mutta myös välineitä kuten vastuskuminauhoja. Tunnin lopussa lyhyt venyttelyosio.

Body
Lihaskuntotunti, joka rakentuu lyhyestä ja yksinkertaisesta alkulämmittelystä sekä NAPAKASTA lihaskunto-osuudesta. Tässä koko kehon lihaskunto-osuudessa käytetään apuna käsipainoja ja kuminauhoja. Tunti ei sisällä hyppyjä. Tunti päättyy loppuvenyttelyyn.

Telinevoimistelu
Mukavaa kuntotreeniä aikuisille, jossa hiki nousee pintaan jo alkuverkassa. Sinulle, joka haluat haasteita. Valmentajana telinevoimistelun ammattivalmentaja Raisa Koppelomäki.

Kehonhuolto

Kehonhuolto on rauhallinen ryhmäliikuntatunti, joka hoitaa sekä kroppaa että mieltä. Kehonhuollossa keskitytään mm. liikkuvuuden kohentamiseen, ryhdin parantamiseen ja tukilihasten vahvistamiseen. Tunti sopii kaikille: kehonhuollosta on helppo aloittaa liikunnan harrastaminen ja aktiiviliikkujalla se toimii erinomaisesti palauttavana harjoitteena. Kehonhuoltotunteja aikataulussa ovat venyttely, FasciaMethod, BodyBalance ja jooga. Myös Ikivireät leidit on rauhallisempi kehonhuoltotunti.

BodyBalance
Les Mills BodyBalance® tunti pitää sisällään erilaisia kehon ja mielen tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta ja rentoutumista sekä keskittymiskykyä edistäviä harjoitteita. Liikkeet ja harjoitukset pohjautuvat mm. joogaan, Tai Chi’in ja Pilates-tekniikkaan. Ota mukaan joogamatto tai muu matto sekä vesipullo.

Jooga
Tunnilla opiskellaan joogaa kehon liikkuvuuden, keskittymisen ja rauhoittamisen kautta. Sopii niin aloittelijoille kuin joogaa aiemmin harrastaneille. Mukaan otetaan joustavat vaatteet ja lämmin pusero loppurentoutuksen ajaksi. Joogan perinteiset asennot tulevat tutuiksi ja hengitys liikkeen mukana.

FasciaMethod
Kokonaisvaltainen kehonhuoltotunti. Tunti sisältää rauhallista liikkuvuusharjoittelua, dynaamisia täsmävenytyksiä ja liikkeenhallintaharjoituksia. FasciaMethod–harjoittelu on aktiivista ketjuliikkuvuusharjoittelua. Tule ja koe miten saat lisättyä liikkuvuuttasi koko kehossa.

Ikivireät leidit
Nivelten liikkuvuutta, lihasvoimaa, kokonaisvaltaista yleiskuntoa lisäävää ja ylläpitävää kuntovoimistelua. Reipasta voimistelua iloisen musiikin tahdissa. Tunti ei sisällä hyppyjä.

Venyttely
Rauhallinen 45 minuutin venyttelytunti, jossa tehdään niin perinteisiä pidempikestoisia venytyksiä kuin dynaamisia liikeketjujen avaamistakin. Kevyen alkulämmittelyn jälkeen siirrytään venytyksiin ja kehon liikeketjujen avauksiin. Tunnilla pyritään käymään läpi koko keho. Venyttelytunnille voit varustautua joustavilla ja lämpimillä vaatteilla. Villasukat ovat mukava lisä tälle tunnille.

Tanssitreeni

Hauskoja ja hikisiä tunteja. Aikataulun erilaiset tanssitreenit sopivat jokaiselle  musiikin ja tanssin ystävälle. Tanssitreeneissä pääsee kohentamaan kestävyyskuntoa ja parantamaan liikehallintaa. Tanssitreenejä ovat Dance, Lavis ja Vatsatanssi.

Lavis
Lavis on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppaa, valssia, polkkaa, foxia, salsaa, jenkkaa, rock/jivea, cha-chaa ja sambaa. Tunneilla soivat niin ikivihreät kuin iskelmätaivaan uutuudetkin. Lavatanssi on niin mukavaa, että et huomaa edes kuntoilevasi! Lavis-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

Dance
Vanha tuttu Retro freesatulla nimellä ja musiikilla. Back to the 90`s ja musiikillisesti piipahdellaan myös 2000-luvulla uusimpien hittien merkeissä. Grape wine, V-askel ja sivu viereen… vieläkö muistat? Nyt on aika palautella yhdessä kuviot mieleen ja lähteä liikkumaan Dancen tahtiin. Helppoja ja hauskoja askelsarjoja, ilman hyppyjä.

Vatsatanssi
Perinteinen itämainen tanssi kehittää erityisesti selän ja keskivartalon liikkuvuutta ja hallintaa, antaa naisellista sulavuutta ja ryhdikkään, itseään kunnioittavan olemuksen. Tekniikka ei kuitenkaan ole pääasia, vaan tanssia voi pelkästä tanssimisen ilosta.

Tutustu tuntiemme fiilikseen!